Jouw plek om kundig te worden in de Koran.

Alhusayn logo with name kids

Zekeriya Budak neemt Zo gelooft een moslim in ontvangst

Inhoudsopgave

Zekeriya Budak neemt Zo gelooft een moslim in ontvangst 2

We hebben vandaag een ontmoeting gehad met de voorzitter van de Schiedamse Milli Gorus moskee Sh. Zekeriya Budak.

We hebben hierbij het populaire boek Zo gelooft een moslim overhandigd, en toegelicht wat er zo speciaal is aan dit werk. 

Het boek vertelt de lezer op een zeer makkelijke en simpele manier wat de islamitische geloofsleer is welke door de overweldigende meerderheid aan geleerden door de eeuwen heen is overgebracht, het bevat daarnaast handige opdrachten en antwoorden en een gratis cursus.

In dit werk wordt ook uitleg gegeven omtrent de LHBTIQ+, transgender bewegingen en overige zaken die momenteel heersen in Nederland maar wel het geloof raken.

We hebben daarnaast kort gesproken over het belang van onderwijs in Nederland en de waarborging van de Ahl al-Sunnah onder de jongeren.

De Sheikh adviseert moslims om dit werk te lezen en te gebruiken omdat het volgens de methodiek is van de Ahl al-Sunnah wal-Djama’ah.

Wie is Sheikh Zekeriya Budak?

Sheikh Zekeriya behoort tot de geleerden van de Ahl al-Sunnah die veel doet voor de jongeren en actief is op educatiegebied. Hij behoort tot de directe studenten van Sh Dr Ramadan al-Bouti rh.

Zekeriya Budak neemt Zo gelooft een moslim in ontvangst

Aangeraden boeken 

Zó gelooft een moslim

Heb je altijd willen weten… hoe gelooft een moslim nou eigenlijk? Je kinderen willen beschermen van de tsunami aan anti-islamitische geloofstellingen? Dan is dit boek voor jou. In dit boek wordt op een makkelijke manier uitgelegd hoe een moslim gelooft en waarom. Je krijgt ook de actuele onderwerpen makkelijk uitgelegd, zoals de LHBTIQ+, transgender en evolutietheorie.

  • Voor jong en oud, bekeerlingen
  • Met vraag & antwoord;
  • Met actuele onderwerpen, zoals evolutietheorie, LHBTIQ+;
  • Met gratis online cursus.

Bekijk >>>

Zo-gelooft-een-moslim-cover-1
Bekijk

Wat zeggen anderen over het boek?

Recensie van de Islamitische Universiteit Rotterdam IUR


Hassan Bouyazdouzen de directeur van de Islamic University of Applied Sciences Rotterdam “IUASR” en een traditionele Marokkaanse schriftgeleerde, heeft na het doornemen van het boek een positieve recensie gegeven. Lees hieronder zijn gerespecteerde recensie.
Recensie van Hassan Bouyazdouzen – IUR

“Het boek ‘Zo gelooft een moslim’ heb ik onder de aandacht gekregen via mijn dierbare broeder Shaykh Mohamed Yaseen Khan van Stichting Al-Husayn. De auteurs van het boek zijn Mohamed Yaseen Khan en Naeemuddin al-Muradabadi.

Het boek heb ik bestudeerd en grondig doorgenomen. Mijn mening is dat het een prachtig boek is, een absolute aanrader voor iedereen die de basiskennis van de geloofsleer van Ahlus Sunnah wal Djamaa’ah onder de knie wil hebben. Het omvat beknopt en zeer waardevolle kennis omtrent diverse belangrijke onderwerpen binnen de islam.

Het boek is makkelijk en laagdrempelig geschreven en bevat een zee aan waardevolle informatie. Zo is het boek zeer geschikt voor bekeerlingen, en zowel voor jong als oud; het is namelijk vrij laagdrempelig geschreven zodat het ook voor jonge moslims geschikt is zodat zij standvastig zullen worden in hun geloofsleer.

Wat ook prachtig is aan het boek, is dat elk hoofdstuk een aantal veel gestelde vragen bevat over meerdere actuele en islamitische onderwerpen. De antwoorden zijn achterin het boek opgenomen.
Het boek levert een zeer waardevolle bijdrage aan de vorming van een sterke basis van geloofsleer van Ahlus Sunnah wal Djamaa’ah. Wat tevens uniek aan het boek is, is dat er een onlinecursus beschikbaar is ter ondersteuning.
Ik raad eenieder aan om dit boek aan te schaffen of cadeau te geven om zodoende een gegronde basis te leggen en standvastigheid te creëren in zijn of haar geloofsleer.”

Hassan Bouyazdouzen
BaMa Directeur
Islamic University of Applied Sciences Rotterdam “IUASR”


We danken u enorm voor de recensie en zien deze woorden als een Dua. Moge Allah u zegenen voor uw diensten voor de islam.
Wil je het boek lezen? Klik op de link 👇

Recensie van Nederlandse Orde Van Imams (NOVIM)


De Nederlandse Orde van Imams (NOVIM) is verheugd over de publicatie van een waardevolle aanwinst in de Nederlandse islamitische literatuur, dat comform de credo van de Ahlus-Sunnah-wal-Jamaa’ah is.
Het boek ‘Zó gelooft een moslim’ is een laagdrempelige instap in de geloofsleer van de islam, dat ook nog eens theologische antwoorden op hedendaagse maatschappelijke kwesties verschaft.


In een tijd als deze waarin de samenleving te maken heeft met verloedering op elk gebied is een boek als deze een ultiem middel en een aanrader om een helder beeld te krijgen over de vraag: ‘Hoe gelooft een moslim?’

Wil je het boek lezen? Klik op de link 👇

Madrasah Darul-Erkam Een lovende recensie over Zó gelooft een moslim


Ik heb een exemplaar mogen ontvangen van het nieuw verschenen boek Zó gelooft een moslim welk is vertaald en uitgewerkt door shaykh Mohamed Yaseen Khan al-Azhari, moge Allah ﷻ hem behouden. Bovendien is het boek uitgelegd in een online cursus. Het is voorzien van vraag-antwoordsessies, opdrachten en een antwoordmodel. Tevens een ideaal lesboek dus. De lezer wordt met het boek zeer overzichtelijk ingeleid tot de fundamenten van de islamitische geloofsleer. Dit maakt het boek erg toegankelijk voor de doorsneemoslim, in het bijzonder voor de moslimjeugd. Het is geen utopie dat dit soort waardevolle publicaties massaal worden opgenomen in het lesprogramma van bijvoorbeeld de moskeeën. Het boek is kernachtig en in helder Nederlands geschreven. Daarom kan het heel goed ingezet worden als lesboek voor de moslimleek.

Daarnaast dient dit boek voor een zeer nobele missie, namelijk het verspreiden en verdedigen van de correcte soennitische geloofsleer. Dit is de geloofsleer van de geliefde profeet Mohammed ﷺ en zijn gezegende metgezellen. De eeuwige gelukzaligheid is alleen via deze weg te behalen, zoals Allah ﷻ openbaart in de Koran, wat neerkomt op: “En als zij geloven in hetzelfde als waarin jullie (de profeet en de metgezellen) geloven, dan pas zijn zij rechtgeleid. Maar als zij zich afwenden, dan zijn zij het die in vijandschap verkeren. Allah belooft dat Hij voor jullie voldoende zal zijn tegen hen. En Hij is de Alhorende, de Alwetende.” (Koran, 2:137)

Ten slotte vraag ik Allah ﷻ dit werk te accepteren, te zegenen en om het uiterst batig te maken voor de Nederlandse moslimgemeenschap. Moge Allah ﷻ degenen die hieraan hebben gewerkt, laten vertoeven in de Tuinen van het Paradijs. Amin!

Stichting Madrasah Darul-Erkam
namens deze,
Enes Ulusoy

We danken de Ustad voor zijn mooie en aanmoedigende woorden. Moge Allah hem en zijn stichting zegenen en hun mooie werken accepteren.

Wil je het boek lezen? Klik op de link 👇

 
Picture of Quran-instituut al-Husayn
Quran-instituut al-Husayn
De artikelen en bijdragen van al-Husayn staan onder toezicht van de schriftgeleerden en medewerkers die uitmaken van het team. Voor een volledige beschrijving van het team zie de pagina team. De theologische artikelen zijn afkomstig van de Dar al-Ifta van Al-Azhar of andere betrouwbare bronnen die eerst nagekeken zijn door het team en vervolgens geplaatst op de website.

Vond je het artikel interessant?

Ontvang de artikelen en Fatwa over de islam in je e-mail

Lees hier ons privacybeleid.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoek

Inhoudsopgave

Tags

Wordt drager!

Met je donatie help je ons leerzame artikelen voor de islam te maken. Het is een Sadaqah Jaariyah!

Recente artikelen

Volg ons

Wordt drager!

Met je donatie help je ons leerzame artikelen en lessen voor de islam te maken. Kinderen en jongeren leren hier gratis mee!

Doneren voor de Quran omdat we ANBI zijn

Omdat al-Husayn door de belastingdienst ANBI is gekeurd, kun je een groot deel van je Zakah en Sadaqah terugkrijgen. Wanneer je dit doet met een overeenkomst kun je meer terugkrijgen.

Gerelateerde post

Er zijn geen artikelen meer om te tonen.
Scroll naar boven

Om je een goede ervaring te geven bij alhusayn maken we gebruik van cookies. Door door te gaan op de website ga je hiermee akkoord.